Connect with us

سلام!دنبال چه میگردی دوست من؟

مدرسه پوکرفا

پوکر پنج کارته

پوکر پنج کارته یا ورق کشی پنج کارته (همچنین به عنوان ورق کشی کانترل نیز شناخته می‌شود) نوعی پوکر است که ساده ترین نوع پوکر در نظر گرفته می‌شود و پایه و اساس پوکر ویدیویی است

پوکر پنج کارته

پوکر پنج کارته یا ورق کشی پنج کارته (همچنین به عنوان ورق کشی کانترل نیز شناخته می‌شود) نوعی پوکر است که ساده ترین نوع پوکر در نظر گرفته می‌شود و پایه و اساس پوکر ویدیویی است. در نتیجه، این اغلب اولین نسخه ای است که توسط بازیکنان جدید آموخته می‌شود. این بازی معمولاً در بازی‌های خانگی و بندرت در کازینو‌ها و تورنمنت‌ها انجام می‌شود. این نوع بازی توسط برخی از مکانهای آنلاین نیز ارائه می‌شود، اگرچه به اندازه انواع دیگر مانند اِستاد هفت کارته و تگزاس هولدم محبوب نیست.

سایت شرطبندی پوکر

نحوه انجام بازی پوکر پنج کارته

در بازی کازینو‌ای اولین دور شرط بندی با بازیکن در سمت چپ موقعیت شرط اجبار بزرگ و دورهای بعدی با بازیکن در سمت چپ دیلر آغاز می‌شود. بازی‌های خانگی معمولاً از آنته استفاده می‌کنند و اولین دور شرط بندی با بازیکن در سمت چپ دیلر و دور دوم با بازیکنی که اولین شرط بندی را انجام داده آغاز می‌شود.
بازی اینگونه شروع می‌شود که به هر بازیکن پنج کارت به صورت یکی یکی و همه رو به پایین داده می‌شود. دسته ورق باقیمانده کنار گذاشته می‌شود، که اغلب با قرار دادن ژتون یا نشانگر دیگری روی آن محافظت می‌شود. بازیکنان کارت‌ها را برمی‌دارند و در دستان خود از بازیکنان دیگر مخفی نگه می‌دارند، سپس یک دور شرط بندی انجام می‌شود.
اگر بعد از دور اول بیش از یک بازیکن باقی بماند، مرحله ” ورق کشی ” آغاز می‌شود. هر بازیکن مشخص می‌کند چه تعداد کارت را می‌خواهد جایگزین کند و آنها را کنار می‌گذارد. هر بازیکن به نوبت از دسته ورق به همان تعداد کارتی که دور انداخته ورق می‌کشد، به طوری که هر بازیکن دوباره پنج کارت دارد.دور دوم شرط بندی ” بعد از ورق کشی ” با بازیکن در سمت چپ دیلر یا با بازیکنی که اولین دور شرط بندی را انجام داده آغاز می‌شود. اگر بیش از یک بازیکن باقی بماند، یک نشان دادن دست به دنبال خواهد داشت که در آن بازیکن با بهترین دست برنده پات است.

مجله آموزشی پوکر

قوانین قمارخانه

یک قاعده رایج در بعضی جاها این است که بازیکن نمی‌تواند بیش از سه کارت را تعویض کند، مگر در حالتی که یک آس (یا کارت وحشی) داشته باشد می‌تواند چهار کارت بکشد. این قانون برای بازی‌های کم مخاطره عمومی که بسیاری از بازیکنان در مرحله ورق کشی باقی می‌مانند مفید است. در بازی‌های جدی تر مانند آنهایی که در کازینو‌های آنلاین و زنده بازی می‌شوند ،غیر ضروری است و معمولاً استفاده نمی‌شود. با این حال، قانونی که در بسیاری از کازینو‌ها استفاده می‌شود این است که بازیکن اجازه ندارد پنج کارت پشت سر هم از دسته ورق بکشد. در این حالت، اگر بازیکنی بخواهد هر پنج کارت خود را تعویض کند، چهار کارت به بازیکن داده می‌شود، سپس بازیکنان دیگر ورق‌های خود را می‌کشند و بعد دیلر به بازیکن مورد نظر باز می‌گردد تا کارت پنجم را تعویض کند. اگر هیچ بازیکن دیگری کارت نکشد، لازم است قبل از دادن کارت پنجم ابتدا یک کارت سوزانده شود.
یکی دیگر از قوانین معمول قمارخانه این است که کارت زیرین دسته ورق هرگز به عنوان کارت جایگزین داده نمی‌شود تا از استفاده شخصی که در هنگام پخش کارت‌ها ممکن است آن را دیده باشد جلوگیری شود. اگر قبل از اینکه همه بازیکنان کارت‌های جایگزین خود را دریافت کنند، در هنگام ورق کشی دسته ورق تخلیه شود، آخرین بازیکنان می‌توانند که به طور تصادفی از بین کارت‌هایی که بازیکنان قبلی دور انداخته‌اند، انتخاب کنند. به عنوان مثال، اگر آخرین بازیکنی که ورق کشی می‌کند سه کارت تعویضی می‌خواهد اما فقط دو کارت در دسته ورق باقی مانده است، دیلر یک کارت بالا را می‌تواند به بازیکن بدهد، سپس کارت پایین دسته ورق، کارت‌ سوزانده شده، و کارت‌های دور انداخته بازیکنان قبلی (اما نه خود بازیکن) را با هم مخلوط کرده و در نهایت دو جایگزینی کارت دیگر برای بازیکن آخر انجام می‌شود.

انواع دست‌های ورق کم شده

پوکر پنج کارته گاهی با یک دسته ورق کم شده انجام می‌شود. این نوع کارت‌ها معمولاً به عنوان ” هفت به آس ” یا ” آس به هفت ” شناخته می‌شود که حداکثر پنج بازیکن می‌توانند آن را بازی کنند. هنگامی که چهار بازیکن یا تعداد کمتری بازی می‌کنند، از یک دسته ورق 32 کارته عادی و بدون جوکر با رنجی از آس تا هفت استفاده می‌شود. با پنج بازیکن، کارت‌های شش برای ساخت یک دسته ورق 36 کارته اضافه می‌شوند. این کار احتمال ایجاد دستهای خاص را تحت تأثیر قرار می‌دهد، بنابراین ارزش یک فلاش بالاتر از یک فول هاوس و کمتر از چهار نوع یکسان قرار دارد.

احتمالات در پوکر پنج کارته

شانس بدست آوردن هر دست قبل از ورق کشی

  • رویال فلاش <0.001
  • اِستریت فلاش (بدون احتساب رویال فلاش) <0.002
  • چهار نوع یکسان 0.02
  •  فول هاوس 0.14٪
  • فلاش (به استثنای رویال فلاش و اِستریت فلاش) 0.20٪
  •  اِستریت (به استثنای رویال فلاش و اِستریت فلاش) 0.39٪
  • سه نوع یکسان2.11٪
  • دو جفت 4.75٪
  • یک جفت 42.30٪
  • بدون جفت / کارت برتر 50.10٪

ارسال دیدگاه

Leave a Reply

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مقالات مرتبط

اخبار

سه کازینو‌ی دیترویت در ماه آگوست مجموعاً ۶۹.۳میلیون دلار برنده شدند، که اولین ماه فعالیت آنها پس از تعطیلی‌های دولتی بود که چهار ماه...

مدرسه پوکرفا

تاس (که معمولاً به صورت دوتایی است) اشیا کوچک و قابل پرتاب با اضلاع مشخص هستند که می‌توانند در چندین موقعیت قرار بگیرند. آنها...

مقالات

او یکی از بزرگترین نامها در ورزش است و بیشترین طرفداران را در رسانه‌های اجتماعی  در بین سایر ورزشکاران جهان دارد.کریستیانو رونالدو فوق ستاره...

مقالات

پوکر مسلماً محبوب ترین بازی کارتی در جهان امروز در هر دو بازی‌های کازینو‌ و آنلاین مجازی است. یادگیری زیاد سخت نیست...