Connect with us

سلام!دنبال چه میگردی دوست من؟

مدرسه پوکرفا

معرفی بازی های آندَر بَهار و کتّی

آندَر بَهار (Andar Bahar) یک بازی قمار هندی است که گفته می‌شود از شهر بنگلور سرچشمه گرفته است.

معرفی بازی های آندَر بَهار و کتّی

آندَر بَهار (Andar Bahar) ” یک بازی قمار هندی است که گفته می‌شود از شهر بنگلور سرچشمه گرفته است. این یک بازی کاملاً شانسی است که در آن دیلر یک کارت اولیه را به صورت رو به بالا قرار می‌دهد و بازیکنان روی یکی از دو مجموعه، آندَر (داخل) یا بَهار (خارج) شرط می‌بندند، سپس دیلر کارت‌ها را به طور تناوبی به دو دسته ورق آندَر و بَهار در کنار کارت اول اضافه می‌کند تا اینکه کارتی ظاهر شود که با کارت اولیه مطابقت داشته باشد. دسته ورقی که کارت تطبیق یافته در آن ظاهر شده است، دسته برنده است. در قرن بیست و یکم ،آندَر بَهار به یک بازی محبوب در کازینو‌های آنلاین هند تبدیل شده است.در این بازی از یک دسته ورق 52 کارته استاندارد استفاده می‌شود. دیلر بانک را اداره می‌کند و تعداد زیادی بازیکن برای شرط بندی و تماشای انجام بازی و تقسیم کارت به طور سنتی در اطراف دیلر به صورت دایره‌ای می‌نشینند.

 سایت پوکر ایرانی

نحوه انجام بازی آندَر بَهار (Andar Bahar)

دیلر کارت‌ها را کاملاً مخلوط و بُر می‌زند و کارتی که باید با آن مطابقت انجام بگیرد را رو به بالا نمایان می‌کند. این کارت به عنوان ” کارت اول یا کارت میانی ” خوانده می‌شود، زیرا دو دسته ورق در دو طرف آن قرار می‌گیرند.اکنون بازیکنان شرط بندی خود را روی هر دو دسته معروف به آندَر و بَهار قرار می‌دهند. حداقل و حداکثر شرط بندی باید از قبل توافق و یا توسط قمارخانه تعیین شود. در بسیاری از نسخه‌های این بازی در کازینو‌های آنلاین، انواع شرط بندی‌های اضافی دیگر را مجاز می‌دانند.
دیلر اکنون کارت‌ها را به صورت تک به تک و متناوب روی دسته‌های آندَر و بَهار قرار می‌دهد. اگر کارت اول یا میانی سیاه باشد، تقسیم کارت در ابتدا به دسته آندَر تعلق می‌گیرد و اگر کارت اول یا میانی قرمز باشد، کارت ابتدایی روی دسته بَهار گذاشته می‌شود. تقسیم کارت تا زمان ظاهر شدن کارت منطبق با کارت اول یا میانی ادامه می‌یابد و بازیکنانی که روی آن دسته شرط بندی کنند، برنده می‌شوند.
واضح است که شانس کمی وجود دارد که اولین کارت‌های قرار گرفته روی دو دسته با کارت اول یا میانی تطابق داشته باشند. شرط برنده در دسته‌ای که کارت اول در آن قرار شده است با ضریب 0.9 به 1 پرداخت می‌شود، در حالی که شرط برنده در دسته‌ای که کارت دوم گذاشته شده است با ضریب 1 به 1 پرداخت می‌شود. به عنوان مثال اگر کارت اول یا میانی سیاه باشد، یک شرط بندی 10 واحدی برنده در آندَر، 19 واحد را پرداخت می‌کند (10 واحد شرط شما بعلاوه 9 واحد برنده) در حالی که یک شرط بندی موفق در بَهار 20 واحد پرداختی دارد. در حالتی که کارت اول یا میانی قرمز باشد برعکس این مورد اتفاق می‌افتد.

آموزش بازی پوکر

انواع مختلف آندَر بَهار

  •  در بسیاری از جاها کارت اول همیشه به آندَر و دومی به بَهار تعلق می‌گیرد که در این صورت پرداختی ارائه شده در آندَر 0.9 به 1 و بهار 1 به 1 است.
  •  برخی از کازینو‌های زنده و آنلاین به بازیکن اجازه می‌دهند تا پس از دیدن دو کارت اول در صورتی که هیچ یک از آنها با کارت اول یا میانی مطابقت نداشته باشند، شرط دیگری را در هر دو طرف قرار دهد.
  •  بسیاری از کازینو‌های آنلاین به بازیکنان اجازه می‌دهند که روی تعداد کارت‌هایی که تا زمان تطابق با کارت اول یا میانی روی دسته‌ها قرار می‌گیرند، شرط بندی کنند. پرداختی‌ها به صورت زیر محاسبه می‌شود:

1 تا 5 کارت 2 به 1
6 تا 10 کارت 3 به 1
11 تا 15 کارت 4 به 1
16 تا 25 کارت 3 به 1
26 تا 30 کارت 14 به 1
31 تا 35 کارت 24 به 1
36 تا 40کارت 49 به 1
41 کارت یا بیشتر 119 تا 1

برخی از کازینو‌های آنلاین به بازیکنان اجازه می‌دهند که روی رتبه، خال یا رنگ کارت اول یا میانی شرط بندی کنند که به صورت زیر پرداختی انجام می‌شود:

کارت‌های 2 تا 7 1 به 1
دقیقاً 8 11 به 1
9 تا آس 1 به 1
رنگ (قرمز یا سیاه) 0.9 به 1
خال کارت 2.8 به 1

کتّی

کتّی (Katti)، یک بازی تماماً شانسی است و چون دارای شرط بندی‌های داخل یا خارج است، به همین دلیل اغلب با آندَر و بهار اشتباه گرفته می‌شود اما مکانیسم آن متفاوت است.

نحوه انجام بازی کتّی (Katti)

دیلر کار خود را با گذاشتن یک ردیف 13 کارته رو به بالا آغاز می‌کند. هر یک از بازیکنان می‌توانند هر کارت از این ردیف را انتخاب کنند و روی ” داخل ” (آندَر) یا ” خارج ” (بَهار) بودن این کارت شرط بندی کنند.پس از قرار دادن همه شرط بندی‌ها، دیلر کارت بعدی (کارت نشانگر) را می‌اندازد که نحوه مشخص شده داخل یا خارج بودن کارت‌ها را تعیین می‌کند.

  • اگر کارت نشانگر سیاه باشد، اولین کارت ردیف همانند شرط بندی بازیکن خواهد بود. یعنی اگر بازیکن روی ” داخل ” بودن هر کارتی شرط بندی کرده باشد و کارت نشانگر سیاه شود، اولین کارت ردیف 13 کارته به عنوان ” داخل ” در نظر گرفته می‌شود و برعکس.
  • اگر کارت نشانگر قرمز باشد، اولین کارت ردیف برعکس شرط بندی بازیکن خواهد بود.

بعد از این کار بقیه کارت‌ها در امتداد ردیف به صورت تناوبی ” داخل و خارج ” نام گذاری می‌شوند. بنابراین به عنوان مثال اگر بازیکنی روی ” خارج ” و کارت پنجم ردیف شرط ببندد و کارت نشانگر قرمز باشد، برای این بازیکن اولین کارت ردیف 13 کارته به عنوان ” داخل ” در نظر گرفته می‌شود و کارت 2: خارج، کارت 3: داخل، کارت 4: خارج، 5 کارت: داخل نام گذاری شده و بازیکن شرط بندی را می‌بازد.توجه داشته باشید که موقعیت‌ها به طور جداگانه برای هر بازیکن تعیین می‌شود، بنابراین اگر بازیکن دیگری روی ” داخل ” و کارت ششم ردیف شرط بندی می کرد، آن بازیکن برنده می‌شد. در واقع بازیکنان روی رنگ کارت نشانگر شرط بندی می‌کنند. یک کارت نشانگر سیاه تمام شرط ‌ها در موقعیت‌ شماره‌های فرد را برنده می‌کند و با یک کارت نشانگر قرمز تمام شرط ها در موقعیت شماره‌های زوج برنده می‌شوند.

ارسال دیدگاه

Leave a Reply

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مقالات مرتبط

اخبار

سه کازینو‌ی دیترویت در ماه آگوست مجموعاً ۶۹.۳میلیون دلار برنده شدند، که اولین ماه فعالیت آنها پس از تعطیلی‌های دولتی بود که چهار ماه...

مدرسه پوکرفا

تاس (که معمولاً به صورت دوتایی است) اشیا کوچک و قابل پرتاب با اضلاع مشخص هستند که می‌توانند در چندین موقعیت قرار بگیرند. آنها...

مقالات

او یکی از بزرگترین نامها در ورزش است و بیشترین طرفداران را در رسانه‌های اجتماعی  در بین سایر ورزشکاران جهان دارد.کریستیانو رونالدو فوق ستاره...

مقالات

پوکر مسلماً محبوب ترین بازی کارتی در جهان امروز در هر دو بازی‌های کازینو‌ و آنلاین مجازی است. یادگیری زیاد سخت نیست...