Connect with us

سلام!دنبال چه میگردی دوست من؟

مقالات

فرهنگ، واژه شناسی، تاریخ بازی بینگو

بازی‌های منفرد بینگو اغلب دارای چند قسمت هستند. به عنوان مثال، بازیکنان ابتدا برای کامل کردن یک خط بازی می‌کنند

فرهنگ، واژه شناسی، تاریخ بازی بینگو

بازی‌های منفرد بینگو اغلب دارای چند قسمت هستند. به عنوان مثال، بازیکنان ابتدا برای کامل کردن یک خط بازی می‌کنند. پس از آن، بازی ادامه می‌یابد تا زمانی که یک کارت کامل مطابقت داده شود.بازیکنان اغلب در هر بازی با چند کارت بازی می‌کنند، ۳۰ عدد غیر متداولی نیست. به دلیل تعداد زیاد کارت که توسط هر بازیکن باری می‌شود، در بیشتر سالن‌ها بازیکنان در میز‌هایی که اغلب کارت‌های خود را با نوار چسب به آنها محکم می‌کنند، نشسته‌اند. برای علامت گذاری سریعتر کارت‌، بازیکنان معمولاً از مارکر‌های خاصی به نام daubers استفاده می‌کنند. در سالن‌های تجاری، پس از اعلام شماره، اعلام کننده شماره بعدی را بر روی مانیتور تلویزیون نمایش می‌دهد. اما تا زمانی که آن شماره با صدای بلند خوانده نشود، بینگو نمی‌تواند اعلام شود.
بینگو اغلب به عنوان یک ابزار آموزشی در مدارس آمریکا و در آموزش زبان انگلیسی به عنوان یک زبان خارجی در بسیاری از کشورها استفاده می‌شود. به طور معمول، اعداد با کلمات ابتدایی، تصاویر یا مشکلات ریاضی حل نشده جایگزین می‌شوند. ویژگی‌های بینگو اکنون به معلمان و والدین اجازه می‌دهد تا کارت‌های بینگو را با استفاده از محتوای دلخواه خود ایجاد کنند.

واژه شناسی بینگو

Ready/Waiting/Cased/Set/Down/Chance/Shot/Pat – بازیکنی که برای تکمیل بینگو فقط به یک عدد احتیاج دارد، اعلام آماده/ منتظر/ موقعیت/ تنظیم/ پایین/ فرصت/ شات/ دست کشیدن را می‌کند.
Breaking the Bubble یا “Possible” (شکستن حباب یا ” احتمال “) – حباب حداقل تعداد توپ مورد نیاز برای تکمیل الگوی بینگو است. این اولین نقطه‌ای است که هر بازیکنی می‌تواند یک بینگو موفق داشته باشد.
Jumping the Gun/Premature Bingo (پرش با اسلحه / بینگو زودرس) – کسی که قبل از داشتن یک بینگو موفق، اعلام بینگو می‌کند. متداول‌ترین حالتی است که کسی قبل از بینگو شدن، از شماره بعدی در صفحه مانیتور قبل از اعلام آن استفاده می‌کند.
Wild numbers (اعداد وحشی) – بسیاری از سالن‌های بینگو دارای بازی‌های خاص با اعداد وحشی هستند. اعداد وحشی به بازیکنان بینگو اجازه می‌دهد تا با شماره اعلام شده، چند شماره را مارک کنند. به طور معمول اولین توپ کشیده شده فاکتور تعیین کننده است.
Standard (استاندارد) – تمام اعدادی که به رقم دوم عدد اول ختم می‌شوند. مثال: توپ اول ۲۲ است. تمام اعدادی که به عدد ۲ ختم می شوند یک عدد اعلام شده محسوب می‌شوند.
Forwards / backwards – همه اعدادی که با اعداد وحشی شروع یا ختم می‌شوند. مثال: توپ اول ۲۲ است. تمام شماره‌هایی که با ۲ شروع می‌شوند یا به پایان می رسند یک عدد اعلام شده در نظر گرفته می‌شود. اگر اولین شماره با ۸ ، ۹ یا ۰ به پایان برسد، ممکن است عدد دیگری کشیده شود زیرا هیچ عددی با ۸ یا ۹ شروع نمی‌شود و فقط ۹ عدد با ۰ شروع می‌شود. بعضی از سالن ها نیز یک عدد را که با ۷ به پایان می‌رسد دوباره می‌کشند زیرا فقط شش عدد وجود دارد که با ۷ شروع می‌شوند.
False Alarm or Just Practicing (هشدار غلط یا فقط تمرین) – اصطلاح زبانی که در هنگام اعلام بینگو به اشتباه استفاده می‌شود. این می‌تواند به دلیل اشتباه شنیدن اعلام کننده یا اشتباه گرفتن شماره اشتباه باشد. کسی که به غلط بینگو را صدا می‌کند واقعاً معتقد است که او یک بینگو دارد. این نیز به عنوان یک ” خطای اجتماعی ” شناخته می‌شود. اصطلاح دیگری که برای این مورد استفاده می شود ” بونگو ” است.
Hard Way Bingo (راه سخت بینگو) – یک الگوی بینگو در یک خط مستقیم و بدون استفاده از فضای خالی است.
Reach (رسیدن) – در ژاپن، وقتی یک بازیکن فریاد ” رسیدن ” را می‌کشد که فقط یک عدد با تکمیل بینگو فاصله دارد.

تاریخچه بازی بینگو

یک بازی قرعه کشی به نام ” Il Giuoco del Lotto d’Italia ” در حدود سال ۱۵۳۰ در ایتالیا در حال انجام بود. در این بازی در فرانسه و در قرن هجدهم ، نشانه‌ها و صدا زدن‌ها اضافه شد. در قرن نوزدهم یک بازی مانند این به طور گسترده در آلمان برای آموزش املای کودکان، نام حیوانات و جداول ضرب انجام شد.
بازی فرانسوی لوتو در سال ۱۷۷۸ ظاهر شد، که شامل ۲۷مربع در یک طرح از سه ردیف و نه ستون است. پنج مربع در هر ردیف دارای اعدادی از ۱ تا ۹۰ منجر به طراحی مدرن این بازی شد.در اوایل دهه ۱۹۲۰، هیو جی وارد، بازی را در کارناوال‌های اطراف پیتسبورگ و منطقه پنسیلوانیا غربی ایجاد و استاندارد سازی کرد. وی از حق کپی رایت استفاده و کتاب قانونی را در سال ۱۹۳۳ منتشر کرد.بازی بیشتر توسط ادوین لو محبوب شد. در دسامبر ۱۹۲۹، در یک کارناوال مسافرتی در حوالی آتلانتا، این بازرگان اسباب بازی، مردم را دید که با اشتیاق از حبوبات خشک شده، یک مهر لاستیکی و ورق‌های مقوا، مشتاقانه یک بازی به نام ” بینو ” را انجام می‌دهند. ادوین لو بازی را به نیویورک برد. بازی بینو محصول ادوین لو دارای دو نسخه بود، یک مجموعه ۱۲ کارت با قیمت ۱.۰۰ دلار و یک مجموعه ۲.۰۰ دلاری با ۲۴ کارت. در دهه ۱۹۴۰بازی‌های بینگو در سراسر ایالات متحده برگزار می‌شد.اصلالت نام بینگو مشخص نیست اما ممکن است مربوط به اواسط دهه ۱۹۲۰ باشد. ادعا‌هایی وجود دارد که یکی از دوستان ادوین لو از بردن آنقدر هیجان زده بود که به جای ” بینو ” فریاد ” بینگو ” را زد یا اینکه کلمه بینگو بازتاب صدای زنگ است.

ارسال دیدگاه

Leave a Reply

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مقالات مرتبط

اخبار

سه کازینو‌ی دیترویت در ماه آگوست مجموعاً ۶۹.۳میلیون دلار برنده شدند، که اولین ماه فعالیت آنها پس از تعطیلی‌های دولتی بود که چهار ماه...

مدرسه پوکرفا

تاس (که معمولاً به صورت دوتایی است) اشیا کوچک و قابل پرتاب با اضلاع مشخص هستند که می‌توانند در چندین موقعیت قرار بگیرند. آنها...

مقالات

او یکی از بزرگترین نامها در ورزش است و بیشترین طرفداران را در رسانه‌های اجتماعی  در بین سایر ورزشکاران جهان دارد.کریستیانو رونالدو فوق ستاره...

مقالات

پوکر مسلماً محبوب ترین بازی کارتی در جهان امروز در هر دو بازی‌های کازینو‌ و آنلاین مجازی است. یادگیری زیاد سخت نیست...